TomTom Runner 2 Cardio - recenze

PŘEDSTAVENÍ

TomTom Runner 2 Cardio jsou hodinky určené pro multisportovní využití. Kromě módu pro běžce je zde i mód pro kolo, plavání, běžecký pás, posilovnu, halovou cyklistiku a volný styl. Hodinky mají integrovaný snímač srdečního tepu, odpadá tak nutnost hrudního pásu. V případě, že běháme např. v zimě a hodinky máme připevněny na oblečení lze k nim připojit pomocí Bluetooth externí snímač srdečního tepu, v případě cyklistiky snímač kadence a rychlosti.

VZHLED

Vzhled TomTom Runner 2 Cardio napovídá tomu, že se jedná spíše o sportovní hodinky.
Více barevných variant umožňuje vybrat si právě tu kombinaci barev, kterou máte nejraději. V případě černé varianty se jedná o celkem univerzální hodinky podobně jako Garmin Forerunner 225, které lze nosit kromě ryze společenských události prakticky kamkoli. Barevné varianty TomTom Runner 2 Cardio jsou pak více sportovní a vzhledem k barevnosti se nehodí úplně ke každému outfitu. Hodinky jako takové lze oddělit od pásku, takže pásky můžete libovolně měnit. Celkově jsou hodinky velmi pohodlné, řemínek se upevňuje pomocí hrotů, které jsou jak u přezky na řemínku, tak na konci řemínku. Odpadá, tak smysl pásku, který u některých hodinek upevňuje přebytečný pásek. Hodinky tak pevně drží na ruce a nikde nic nepřebývá. Hodinky nepůsobí ani na úzkém zápěstí nijak robustně, jsou velmi lehké, takže Vás nijak neomezují. Displej je opravdu dostatečné čitelný, problémy nebudete mít ani na sluníčku. V případě nočních aktivit, je možné nastavit režim noc, kdy zůstane displej zapnutý po celou dobu Vašeho tréninku, což se znatelně promítne do výdrže baterie.


OVLÁDÁNÍ HODINEK

Hodinky se ovládají pomocí joysticku, který je umístěn na pásku hodinek, jeho ovládání funguje na 4 strany - nahoru, dolu, doprava a doleva. I když by se mohlo zdát, že fungovat bude tlačítko uvnitř rámečku, opak je pravdou, funkční je pouze rámeček. Pohyb v hodinkách a potvrzení může být doprovázeno zavibrováním. Pro rozsvícení hodinek stačí pouze zakrýt displej, případně otřít hodinkami o oblečení. Stisknutím joysticku vpravo se dostaneme do výběru aktivit. Velkým trendem u dnešních sporttesterů je sledování aktivity během dne. Výjimkou nejsou ani TomTom Runner 2 Cardio, které sledují naše kroky, čas, který strávíme fyzickou aktivitou, spálené kalorie a vzdálenost v jednom dni a pak také celkový souhrn za celý týden, stačí stisknout tlačítko vlevo. Samozřejmostí je rovněž nastavení denního cíle pro jednu ze zvolených oblastí. Pokud stiskneme tlačítko dolů, dostaneme se do nastavení, stisknutí nahoru u hodinek bez možnosti poslechu hudby nefunguje. V nastavení v informacích můžeme zjistit aktuální informace o stavu nabití, úložišti, které máme k dispozici, stav aktuálnosti QuickGPS, verze SW a sériové číslo.

Hodinky nabízejí režim „LETADLO“, v jehož případě jsou vypnuta všechna připojení Bluetooth.
TomTom Runner 2 Cardio umožňuje nastavit jednotky, zvuky, případně vibrace při potvrzování a procházení menu. Režim „DEMO“ simuluje průběh aktivit na výběr je i možnost zamknutí hodinek, která slouží pro případ nechtěného zastavení aktivity pohybem vlevo.

AKTIVITY

Jak už jsme zmínila TomTom Runner 2 Cardio jsou multisportovní hodinky, které nabízí na výběr ze 7 aktivit. V případě běhu, kola a volného stylu jsou zaznamenávány pomoci GPS hodnoty rychlosti a trasy. Díky internímu snímači pohybu lze hodinky používat také na běžeckém pásu, kdy analyzují pohyb rukou a na základě toho jsou schopny zaznamenávat uběhnutou vzdálenost. V případě módu pro plavání měří kromě rychlosti a vzdálenosti ještě otočky v plaveckém bazénu. Pokud budeme provozovat halovou cyklistiku, je vhodné připojit snímač kadence a rychlosti. Posilovna je aktivita, u které se nám zobrazí informace o srdečním tepu a kaloriích, které spálíme za určitý čas. Volný styl zvolíme v případě, že si nevybereme z ostatních módů a potřebujeme ke sledování aktivity GPS hodnoty, tento režim můžeme zvolit při chůzi, jízdě na koloběžce a dalších aktivitách.

Hodinky nabízejí také stopky, které zobrazí celkový čas, jednotlivá kola a porovnání aktuálního a předchozího kola.
Pokud budeme chtít hodinky použít na kolo, je vhodné si pořídit držák na řídítka, kam hodinky vložíte poté, co jste je vyjmuly z řemínku určené pro zápěstí. Lze je také bez problémů připevnit např. na golfový vozík.

NABÍJENÍ, PROPOJENÍ S PC A SMARTPHONEM

Hodinky mají dokovací stanici, přes kterou se nabíjejí a propojují s PC. U hodinek trochu postrádám procento nabití baterie, které je např. u Garmin Forerunner 225. Hodinky lze používat až 11 hodin u aktivit, pro které je třeba GPS signál, pokud bude baterie plně nabitá. V případě zájmu lze k hodinkám pořídit cestovní nabíječku, kterou lze užít po celém světě, nebo nabíječku do auta.

Pro první použití aplikace MySports v telefonu je třeba si nejprve stáhnout aplikaci TomTom MySports Connect z tomtom.com/123/, kde se propojí hodinky s účtem. Do telefonu je třeba si stáhnout aplikaci TomTom MySports, aby bylo možné spárovat hodinky a telefon.

Pomocí Bluetooth se hodinky bezproblémově po zadání kódu propojí s telefonem.

Hodinky je nutné připojovat k PC pravidelně, jelikož informace funkce QuickGPS by měly být aktualizovány, aby vyhledávání signálu GPS před tréninkem netrvalo dlouho.

TRÉNINK

Když jsem se poprvé chystala na trénink s TomTom Runner 2 Cardio, neměla jsem ještě hodinky spárované s aplikací MySports a ani s MySports TomTom Connect, tím pádem nebyla aktualizována funkce QuickGPS. Vyhledávání tedy trvalo delší dobu, než se na displeji ukázala šipka směrem doprava s nápisem „JÍT“. Neměla jsem zapnutý snímač srdečního tepu, takže jsem mohla v klidu vyběhnout. Pokud je však snímač zapnutý je lepší se chvíli zahřát, abychom měli v zápěstí dobrý oběh a snímač tak mohl přesněji zaznamenávat data. Po zmáčknutí tlačítek nahoru a dolů jsem kontrolovala aktuální informace o mé vzdálenosti, času a tempu. U hodinek není možnost AutoPause, pozastavení je možné po stisknutí tlačítka vlevo, obnovení aktivit opět doprava. Aktivitu jsem ukončila stisknutím dvakrát vlevo. Při druhém výběhu s hodinkami jsem volila trénink v podobě závodu, kdy se zaznamenaná data porovnávala s předchozím tréninkem, na hodinkách se zobrazovalo, o kolik jsem lepší než v minulém tréninku.

U cyklistiky je nutné v případě používání snímače kadence a rychlosti nastavit hodnotu velikosti kola (obvod zadního pláště v mm), aby údaje byly co nejpřesnější.

Pro mód plavání je třeba nastavit velikost bazénu v metrech, aby hodinky byly schopny vypočítat uplavanou vzdálenost a rychlost plavání. Během plavání hodinky zaznamenávají tempo a počet otáček.

Pokud se rozhodneme pro běhání na běžeckém pásu, je nutné nastavit správně naši výšku, na základě zadané hodnoty, hodinky vypočítají délku našeho kroku, kterou použijí pro výpočet uběhnuté vzdálenosti a tempa. U tohoto módu je třeba provést kalibraci, aby byly získané údaje co nejpřesnější.

Mód posilovna nám umožňuje sledovat kalorie, srdeční tep, zónu srdečního tepu a dobu trvání tréninku.

U jednotlivých módů lze nastavit cíle zaměřené na vzdálenost, čas nebo spálené kalorie, hodinky pak ukazují z kolika procent už máme splněno.

K dispozici jsou další tréninkové programy zaměřené na intervaly, kola, zóny, závod a žádný.

PROPOJENÍ S APLIKACEMI ENDOMONDO A STRAVA

TomTom má u mě v tomto případě jedno obrovské plus. V aplikaci, kterou si stáhnete do PC – TomTom MySports Connect lze naprosto bezproblémově nahrát aktivity do aplikací, jako jsou Endomondo, Strava, MapMyFitness, RunKeeper, MyFitnessPal a další. Je zde také možnost exportovat aktivity ve formátu CSV, GPX, FIT a dalších formátů.


© 2017, Pulsmetry.cz – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Výměna odkazů | Mapa stránek

eBRÁNA | B2C Brána |

Zobrazit mobilní verzi

Přeskočit na začátek stránky

Kamenná pobočka Pardubice

Pulsmetry.cz
OC Grand
Nám. Republiky 1400
530 02 Pardubice

Otevírací doba: Po - So 09 - 19 hodin

Zobrazit na mapě

Využíváme síť výdejních míst Uloženka.cz

Bezplatná linka: 800 130 230
Infolinka : +420 776 645 086
E-mail : info@pulsmetry.cz
Facebook : pulsmetry

Rychlý kontakt